8.11.08


CENTRE JUJOL - CAN NEGRE SANT JOAN DESPI


Exposición del 6 al 30 de Noviembre de 2008
Inauguración Jueves 6 de Noviembre, a las 20h.
Un día, no gaire llunyà en el temps, caminà taciturn per algun que altre corriol dels meus somniejos i de cop i volta algú, molt proper a l'esdeveneiment de les arts, em mostrava unes obres ombrívoles, silents amb un incipient esclat de llum zenital, expandint-se per tot l'espai del llenç, configurant altres espais virtuals que a la vegada m'indicaven el llindar del seu misteri.
De la ma d'aquesta alquimista de les ombres, hi evoco inquietud i sotsobre, preguntes sense resposta, incertesa; tot i així, també esperança. Ella tracta d'expressar la vida manifestant-se en l'ocult monocord, amb actitud contemperada, vetllant l'ànima, assumint valentament la soledat creadora.
La seva vida, l'entrega amb apassionada insistència a la interrogaciò d'un dilatat discurs, tan fondo com abismal, en un Univers reflex de l'Univers real, vixió de l'etern.
El seu amor al silenci ès un amor estoic, íntim i secret que em suscita un nou fulgor, després d'haver-la anomenat 'alquimista del silenci'.
Ara, novament, descobreixo una heroïna de les ombres, perquè s'hi apropa des del més pur i temerari, fràgil i vulnerable. Per aquesta raó el seu heroisme resideix a cultivar una art resolta cap a l'amor a la vida, una radicalitat que jo comparteixo en contemplar ses seves obres, amb venerat silenci 'amb els meus propis silencis'.
Gabriel Rigo - Setembre 08

Centre Jujol-Can Negre
Pl. de Catalunya, s/n
Sant Joan Despí
t. 93 373 73 63
horario de martes a sabado de 17.30 a 20h
domingos y festivos de 12 a 14h

No hay comentarios:

Publicar un comentario