Circulen perquè són emanacions – òbviament perquè
responen al criteri de ser art – controlades dels impulsos i actituds en i
davant la vida. El seu llenguatge, similar formalment a les cal·ligrafies, és
estricte estenografia gravada en un suport especialment receptiu perquè hi
consti indeleblement el tret personalment incisiu de qui procedeix a
executar-lo. Com quan el poeta o l’enrabiat planta al paper, mur o on sigui,
els signes expressius de les seves reaccions davant la realitat.
El fet que testimonia que són d’absoluta sinceritat
aquests signes encastats en els espais encimentats, són els mots o frases verbals
que com títols indicatius d’orientació perceptiva el seu executor acompanya les
realitzacions matèriques. En aquesta circumstància personal creativa, en front
del mininalisme conceptual de tradició americana, el que és plasmat o esgrafiat
significa, mostra, més del que és percep, atès que al·ludeix al que després de
percebut hom arriba a sentir. L’obra és present i futurible ensems; es tracte i
conté les fissures gestuals, corporals, del crit
que hom expressivament i intencionadament llença.
Arnau Puig i Grau - Filòsof i Crític d'Art
Arnau Puig i Grau - Filòsof i Crític d'Art
No hay comentarios:
Publicar un comentario